سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۵۴۲
سه‌شنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۰

فکرشهر: مسئول صید اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۵۰۰ شناور صیادی در استان گفت: شناورهای صید سنتی استان بوشهر«لنج صیادی» به سیستم ردیاب ماهواره‌ای تجهیز می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سید عزیر مهدوی در نشست با کارشناسان صید شیلات استان بوشهر با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان صید و صیادی است اظهار داشت: هم‌جواری استان بوشهر با خلیج فارس ظرفیت بالایی برای صید و صیادی فراهم کرده که شغل بیشتر مردم بومی این استان با دریا و دریانوردی گره خرده است.

وی با بیان اینکه سالانه افزون بر 60 هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید می‌‌شود تصریح کرد: 80 درصد شهرستان‌های استان بوشهر در کنار خلیج فارس قرار دارند و این مهم موقعیت ویژه‌ای برای صید و صیادی مردم فراهم کرده است.

مسئول صید اداره کل شیلات استان بوشهر از تجهیز لنج‌های صیادی به سامانه کنترل آنلاین خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ارتقاء ایمنی و افزایش امنیت تردد، شناورهای صید سنتی استان بوشهر به سیستم ردیاب ماهواره‌ای تجهیز  می‌شود.

مهدوی، با بیان اینکه هم اکنون امکان تجهیز این شناورها به دو روش تلفن همراه و ماهواره‌ای فراهم شده افزود: سیستم تلفن همراه اول تا محدوده 30 کیلومتر دور از ساحل پوشش می‌دهد و به صورت نیمه آنلاین است.

وی با بیان اینکه درسیستم ماهواره‌ای ارتباط و ردیابی شناور به صورت آنلاین ودر تمامی محدوده‌های دریا انجام می‌شود، افزود: مقدمات این کارفراهم شده وانتظار می‌رود با مشارکت مالکان این شناورها مراحل نصب این سیستم به زودی آغازشود.

مسئول صید اداره کل شیلات استان بوشهر اظهار داشت: نصب این سیستم به امنیت دریانوردی کمک شایانی می‌کند ومدیریت بهتر فعالیت‌های صیادی را تحقق می‌بخشد.

وی با بیان اینکه تجهیز لنج‌های صیادی به سامانه کنترل آنلاین کاهش عبور از مرزهای دریایی در پی دارد گفت: بیش از 500 شناور صیادی سنتی در آبهای ساحلی استان بوشهر به صید می پردازند و فقدان این تجهیزات در زمان حادثه امکان ردیابی و کمک به آنان را با مشکل مواجه ساخته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر